Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Astrid - 21 oktober 2009 20:51

Igår var jag på stickkafé igen. Det var lika inspirerande som alltid. Och de goda hembakta kakorna gör inte det hela sämre. Jag hann sticka halva skaftet på sockan jag håller på med (måste ladda kameran!) och jag fick beröm för den. Några av de andra stickar helst i grovt garn och jag håller mej ju till det tunnare så vi beundrar varandras verk eftersom. En del av dem stickar nog stora delar av dagarna medans jag kan ha samma arbete med mej flera gånger... men inte gör det nåt, vi har trevligt ändå. Hemma stickar jag just nu på något grovt, jag har börjat på en sjal (!) i det Vienna-garn som jag fick av Elin B-F i garn och chokladbytet. Tack ännu en gång!! Jag har valt att sticka efter ett mönster som heter "sunray shawl" och den blir helt fantastiskt mjuk och go´. Men jag hade nog inte behövt ha något mönster på den, den blir så lurvig att man skulle ha kunnat göra en slät sjal och det hade gått bra det med. Nu är det bara spännande att se hur stor den blir, ett nystan har jag gjort slut på.


På jobbet är en del sjuka just nu. "Den nya infuensan" minsann. Och på vår lokaltidnings hemsida står att vår förskola är hårt drabbad. Det är bara det att de missat att vi har två avdelningar, och fler barn är de tror, så huset är inte riktigt tomt än. Dessutom passar några ur personalen på att göra bort flunsan nu medans barnen liks är hemma...  Än så länge går jag upprätt, jag ska meddela när jag blir liggande. För nu är det nog inte längre frågan om, utan när....


Ha det gott och hosta försiktigt!!

Av Astrid - 21 oktober 2009 20:41

Tänkte få glädja någon med ett par vackra bilder från helgen som var (tänk snart har vi helg igen!). Dessa har H tagit i lördags morse när vädret var perfekt. Sen glömde vi kameran inne och i söndags var det liksom inte lika kul att fota...  

    


Vi stod på stranden nedanför Rostugan när han fotade. Bakom skogskanten går Blå Vägen.

  

  

Tänk att bo här!


Ovido - Quiz & Flashcards