Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Astrid - 14 oktober 2009 16:24

Nu är det vinter hos oss, det är bara snön som fattas. I natt hade vi -8 grader och på jobbet var det -10. Frosten hinner inte tina bort för dan, trots att solen skiner. Och på älven ligger isen kvar i vikarna. På havet, i viken vid småbåtshamnen, ligger också ett tunt islager, visserligen flakvis, men ändå. Visst har vi bara mitten av oktober?


En annan avigsida av att det blir kallare är att hysterin kring flunsan ökar. De lärde påstår att flunsan smittar bättre när det är kallt... så nu är alla som är snuviga drabbade av flunsan och pestsmittade. Skolorna är hårdast drabbade, kanske därför att det är lätt att hålla ordning på statistiken där. Jag misstänker att det finns en och annan skoltrött som är hemma bara för att det är lättsamt och att en hel del av de sjuka lider av andra åkommor. Men flunsan kommer onekligen närmare. Vi bor förvisso i Kåge men har som tur är inga kontakter på skolan här, de har 45% av eleverna sjuka den här veckan Obestämd 


Idag har jag kortdag och jag lyckades övertala mej att åka hem och inte på stan. Jag tog mej istället för att gå ut på en promenad i det fantastiskt vackra (men kalla) vädret. Utan kamera förståss Rynkar på näsan  När solen lyser kan t o m en kraftledningsstolpe vara vacker! Och jag hittade en bra förlängning på min runda så jag fick gå en bit till i skogen. Jag är väldigt svag för skog, helst granskog. Igår hörde jag på barnradion (ett av mina favoritprogram Skäms ) om en tjej som orienterade. Hon fick bl a frågan om hon aldrig var rädd när hon var ensam i skogen? Jag undrar vad man ska vara rädd för i skogen? I stan finns många otrevliga och ett antal farliga människor, men i skogen? Där finns ju mest träd och mossa och en och annan bäck.... Fast man måste ju veta var man är förståss. De tillfällen när man är i skog som man inte kan hitta ut ur är ju som oftast få, men det är väl det man skulle kunna var rädd för - att inte hitta hem. Men man får lära sej att hålla sej på rätt stigar Glad 


Nu är det dags att byta i tvättmaskinen och sen ska jag fixa en ensam middag. G är på äventyr i stan och ska äta hos sin bror så jag blir ensam hela kvällen...


Ha det gott!

Ute
Ovido - Quiz & Flashcards