Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Astrid - 12 oktober 2009 21:40

Borde skriva något vackert och klurigt om helgen som gått men klarar nog inte det.

Det har varit en intensiv helg, allt som ska göras under veckan ska liksom göras under helgen när alla är hemma. Vi har satt upp fler hyllor, sökt en hall-lampa på stan, bakat, städat, promenerat hund, bytt däck, lagat mat och ätit, skjutsat ungdomar, stylat hallen, mm, mm, och gubben tyckte att vi varit "ganska" duktiga. Undrar vad man ska åstadkomma en ledig helg för att vara riktigt duktig?


Dessutom har jag varit på stan och fikat med E och E (och en bunt andra som jag inte kan namnen på). Det var riktigt trevligt! Och ätit middag hos H, gott gott.


Men soffan lyser fortfarande med sin frånvaro.... Rynkar på näsan i lördags var det fem veckor sen vi beställde, som de sa att det skulle ta för den att komma. Till helgen ska jag till Lycksele eftersom gubben ska sjunga (han har hyrt Rostugan och det ser jag fram emot) så nu är det detsamma att soffan dröjer en vecka till.


Ha det gott!! Nu tänker jag ta fram stickningen en liten stund innan skönhetssömnen.

Ovido - Quiz & Flashcards