Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Astrid - 28 oktober 2009 18:49

Av Vienna-garnet som jag fick i garn- och chokladbytet häromsistens, beslöt jag att sticka en sjal. Det har jag berättat förut. Nu har jag fotat.

  


För det tillstötte problem. Rätt stora problem. Garnet tog slut innan sjalen blev stor nog. Rynkar på näsan Och färgen är inte den lättaste att kombinera. Jag har svart lurvigt, men kontrasten blir för stor tycker jag. Och jag ämnar inte till att riva upp, det går nog inte eftersom lurvet sätter stopp. Men sjalen verkar fantastiskt mjuk och skön, så nog blir det nån råd. Om jag får tag på beige eller brun - kanske sandfärgat? - så tror jag att den kan bli klar. Jag får väl använda den hemma.


Jag har fått en bytar-kompis i garn- och tebytet. Planering pågår för fullt av vad som ska ingå i hennes paket. Jag hoppas att hon inte ska bli besviken. Måste bara handla lite till först....

Av Astrid - 28 oktober 2009 18:37

Idag har jag haft semester - den enda möjligheten för mej att vara ledig en vanlig dag. Grabbarna har lov i veckan och jag tänkte att de skulle tycka att det var kul att morsan var ledig en (eller ett par) dar. Pyttsan!! Jag mutade dem med en lunch på Arenan, AIK:s hemmaplan. Vi åt god mat innan G skulle skynda ner på stan... H och jag köpte skor och sen gick vi med vovven och tog tre cacher Skrattande.


Vi möblerade som hela helgen, men så blev vi rätt nöjda med resultatet med. Jag försökte ta kort, men de blev inte bra. Visar trots det ett, så får ni fantisera hur resten ser ut...

  



Sen gjorde jag en investering idag, en som andra gjort för länge sen  Skrattande  : ett par Foppa! Jag har haft ett par billiga och funktionella från macken  men de är slut. Och när man ska handla sommargrejjer på vintern då är det bara de dyra som finns att få tag i.


  


Jag gillar färgen. Mest ska jag ha dem för att motverka torra fötter i vinter. De gamla funkade utmärkt förra vintern, jag hoppas att dessa har samma egenskaper.


Ovido - Quiz & Flashcards