Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Helg igen

Av Astrid - 30 oktober 2009 19:41

Fredagskväll, och jag är rätt slut. Visserligen har jag varit ledig en dag den här veckan, men det känns inte av nu. Fast det är ju inte så farligt vara trött en fredagskväll - då har man ju hela helgen på sej att vila!


Jag har gjort klart mitt paket med garn och the. Imorgon hamnar det förhoppningsvis på posten, förutsatt att jag hittar någonstans att lämna det. Det går hur som helst knappast vidare förrän på måndag, men då är det inte längre mitt problem. Tycker att jag fick till ett bra paket, bara mottagaren tycker detsamma!


Gjorde en tur på stan igår, väntade på att möta gamla vänner. Gick förstås till garnaffärn och fick ny inspiration. Om de kunde låta bli att göra så fina nya garner! Regia kommer i dagarna med ett garn som liknar Fame trend, men som är ännu finare, om du frågar mej. Fick syn på det blå och är helt sjuk om att få ta hem ett nystan eller två. Jag behärskade mej dock, har en hel del projekt på gång och rätt mycket garn liggande, men så småningom.... Köpte dock Drops mönstertidning för det var så fina sockmönster i. Tio kronor är ju inte ens en halv trisslott... 


Ha det gott i helgen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards