Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Astrid - 7 oktober 2008 20:10

Just nu så läser jag "Brott och straff" av Dostojevskij. Visst låter det överambitiöst? Men det är så att jag först läste "Sonjas Godhet" av Ove Wikström och där rekomenderar Ove att man ska läsa Dostojevskij och Torgny Lindgren för de kan verkligen det här med "stor-orden". Jag har därför läst "Berättelser" av Lindgren, och visst är det kul men inte känner jag samma begeistring som Wikström. "Brott och straff" är lite rörig (men det varnade Wikström för) men rätt lättläst ändå.


Jag har redan planerat att sedan läsa "Flyga Drake", "Till längtans försvar" och "Ikonen i fickan", plus att jag hittade en tilltalande bok på Shape (!), den heter "Ryttare i brons" och är skriven av någon helt okänd men den var snygg utanpå... På det viset hittade jag min favoritbok för något år sen, jag föll helt enkelt för utsidan :). Den heter "Vindens Skugga" och är skriven av Carlos Ruiz Zafón - läs den!! Jag ska nog läsa den en gång till snart.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards