Alla inlägg den 5 november 2008

Av Astrid - 5 november 2008 21:57

Jag har skickat mitt paket i Garn och te-bytet. Och jag har tjuvkollat att det har kommit fram till Grethe Kristin. Jag hoppas innerligt att hon blev nöjd och glad.

Av Astrid - 5 november 2008 21:43

Detta att blogga tar mer tid än jag hade tänkt. När man dessutom ska strida om datorn varje gång så tar det en hel del energi också. Jag hinner inte sticka så mycket som jag skulle vilja...  :)


Men trots detta så går det så sakta framåt. Min Juno Regina är färdigdstickad, den ska bara sys ihop. Någonstans hittade jag att man kan använda "Kitchener Stich" (el dy)- optimalt för att sy ihop liknande. Men det får vänta tills jag har mer gott om tid.


Mina Hourglass socks (sockklubbens oktobersockor) går sakta framåt. Ni kanske vet att jag tycker att mönstret är knepigt, men nu har jag fått en viss kläm på det hela och jag har i princip bara tån kvar på den första sockan. Det värsta är att jag tovade ihop mina riktigt tjocka sockor i tvättmaskinen häromdan, så jag skulle behöva sticka emellan (  ;)  ) med att göra ett par raggsockor. (Medans vi bodde i huset tvättade jag dessa sockor i maskinen utan att det gjorde nåt, men i nuvarande tvättstuga så gick det inte. :(   )  Dessutom ser novembermönstret, Långa DROPS sockor, riktigt kul ut. Man gör väl skaftet så långt man vill...?


Imorgon börjar jag tidigt och slutar följdaktligen tidigt så jag ska gå på massage. Härligt.

Ovido - Quiz & Flashcards