Alla inlägg den 24 november 2008

Av Astrid - 24 november 2008 19:23

Den som bestämmer över snön tyckte antagligen att det var bra att jag gillade snö. Nu har vi fått mer. Mycket mer. Och där det blåst ihop är det MYCKET snö. Som vanligt har inte plogsvängen insett att det är november och att det kan komma mycket snö när som helst, så det är bara att plumsa. Men jag tycker det är ganska kul! Bara han håller koll på temperaturen nu så vi slipper tö.

Utanför vårt fönster spolas en skridskobana. Synd att inget av mina barn tycks vara liten nog att provåka (än går det inte - det är bara spolat ett par gånger) och själv tänker jag inte riskera livet, även om det skulle vara kul att åka en sväng. Om de plogar upp långfärdsbanan på Kågefjärden kanske jag tar fram skridskorna. Eller skidorna.

På balkongkanten hänger en julbelysning och lyser upp i mörkret....  :) Det ska bli kul med advent och jul med!


Ha´re!

Ovido - Quiz & Flashcards