Alla inlägg den 17 november 2008

Av Astrid - 17 november 2008 21:26

Mina Hourglass sockor är klara!! Det här är nog det svåraste mönster jag stickat nångång. Inte förrän jag gjort halva första sockan kom jag på hur systemet var... :) Jag har inte gjort sockorna exakt efter mönstret, jag har inga rundstickor som skulle ha passat utan jag har stickat på mammas gamla metallstickor och jag har gjort kortare skaft än original. Sen gjorde jag en "vanlig" tå, en sån som jag alltid brukar göra. Hälen tycker jag är häftig - den är liksom trekantig, precis som på Spring Forward. Kanske är det en "vanlig" häl för andra, men inte för mej  :) 


Garnet jag har använt är  mitt favoritgarn när det gäller sockar: Zitron Trekking Handart, den här gången i färgen "Tundra". För ett par veckor sen när vi åkte hem från stugan en eftermiddag när solen gick ner, insåg jag varför jag tycker just den färgen är så vacker: det har precis samma färg som en tallskog i solnedgång, på lite avstånd. (färgerna på bilden är lite väl röda, det beror på sockarna jag har under... :)  )

Ovido - Quiz & Flashcards