Alla inlägg den 13 november 2008

Av Astrid - 13 november 2008 21:29

Idag har varit en tung dag. Vi hade två personal sjuka på jobbet och någon vikarie går inte att få tag på. Så lite värderas det viktigaste vi har, småbarnen, att det inte behövs personal att ta hand om dem. Vi ska lära dem räkna och skriva, äta, skita och vara sams, lära dem klä på och av sej och dessutom vanligt hyfs, men helst ska vi ha hand om hela gruppen ensamma. Och planera - det är överflödigt trams i en förskoleverksamhet tycker politikerna. Sen har ju en barnskötare ingen "akademisk utbildning" så det är bara att hålla tyst, för vår åsikt räknas inte.


Nå, vi klarade den här dagen också, vi lämnade igen alla barn relativt hela och rena och föräldrarna har ingen aning om hur rörigt vi haft. Inte heller vet de hur lite tid vi egentligen har med varje barn. Men de verkar inte direkt bry sej...


Nu har jag varit färdigt på surklubbs-möte tycker jag. Jag funderar på att använda mina kvarvarande semesterdagar till att vara ledig en dag i veckan fram till jul - visst låter det trevligt? Kanske man då skulle orka leva även utanför jobbet? Och det finns ju möjlighet att ansöka om arbetstidsförkortning efter jul, vilken dröm att bara jobba fyra dar i veckan!!


Det går långsamt fram med stickning och läsning. Och träning med för den delen. Sockarna (hourglass) har jag gjort andra hälen på, så nu är det bara raksträcka kvar på dem. Eftersom Juno Regina "bara" ska sys ihop så funderar jag hårt på vad nästa projekt ska bli... På bokfronten är det inget problem, böckerna ligger i en hög vid sängen och väntar på att bli lästa, det är bara att ta den översta när jag läst ut "draken".


Ha´re!!

Ovido - Quiz & Flashcards