Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Kloka ord

Av Astrid - 19 oktober 2008 19:30

Igår fick jag aldrig låna datorn, därav ingen bloggning...:(

Men idag desto mer!!!!


Jag har fått höra så mycket klokt idag. Först på TV4:s söndagsmorgon; ett program som inte brukar vara på speciellt hög intelligensnivå men idag hade de en ny / annan programledare som lät gästerna prata till punkt och som gav dem rätt smarta frågor. Marcus Birro var där som gäst och berättade om en konflikt som han haft med en journalist, vilken ringt honomoch bett om ursäkt en av de senaste dagarna. "Om någon ringer och sträcker ut en hand, då tar man den. Saken är inte längre en konflikt mellan henne och mej, men grundfrågan" (kan man som medieföretag anställa vem som helst, med vilka åsikter som helst tror jag det var) "bör man ändå diskutera ibland..." Så storsint!!

Senare i programmet berättade han om sin och sambons förlust av två ofödda barn och sjukvårdens attityd mot föräldrar som just genomgått missfall. Nu är paret gravida igen och har "ett gott stöd av sjukvården". Det är inte ofta man ser och hör människor som kan lämna att andra bemött dem dåligt bakom sej och ge dem nya chanser på det vis som Marcus Birro verkar kunna!


Senare på eftermiddagen hörde jag Liza Marklund på radions P4. Hon svarade på en fråga (som jag inte hörde) och sa "Jamen, det (livet) är inte ett krig man ska vinna utan det är ett liv man ska leva."

Behövs kommentar?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards