Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Astrid - 1 januari 2009 20:21

Sådärja, nu har vi nytt år. 2009. Underligt.


Och årets första dag har smugit iväg, inte otrevligt men lite obemärkt. Jag har dolat runt hela dan i mjukisbyxor och en skön tröja (tur för alla att jag inte visar kort på "dagens outfit") men inte varit direkt overksam även om inget går särskilt fort. Jag har promenerat en timme, kokat en skinka (vi gillar kokt skinka och det är lättare att koka små skinkor, därför blir det gärna två per jul), bjudit mamma och pappa på fika, läst bloggar, lagat mat och startat upp ett nytt stickprojekt. Det blir ett par (finger-?) vantar av garnet jag köpte i Lycksele. Det är rött och gult, sytrafärgat står det, Gästrike 2-trådigt. Som det verkar efter att ha stickat mudden så blir vantarna randiga.


Vad jag inte har gjort, men som jag borde, är städat. Men det kändes inte som om man behöver göra sånt en nyårsdag?


Igår var vi på Nyårsrevy, "SNUS - Henrys sjukstuga". Det var faktiskt riktigt kul trots att vi sett den några år på raken nu (det var första gången en nyårsafton). Sen åkte vi hem och frossade i ost och såg Sverker som Nyårsvärd på Skansen, innan alla raketer började smälla... Vi tråkmånsar hade inga egna utan snyltade som vanligt på alla andras  =)


Jag önskar er som hittat hit ett gott nytt år med mycket skratt och pyssel! Vi hörs!



Ovido - Quiz & Flashcards