Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Astrid - 31 januari 2009 21:04

Mina Ginny-socks går sakta framåt. Jag har ju bara en halvtimmes rast att sticka på när jag jobbar  :)  . Garnet är jättehärligt att sticka med och i fina färger, även om jag inte skulle ha satt ihop dem så själv. Men visst får man bli lite fundersam när man mitt i dyra garnet hittar en knut och randningen blir annars? (Jo, jag förstår att det kan bli så, men ändå...) Trots detta tror jag att sockarna kommer att bli fina, jag gillar enkelheten i mönstret och flätan mitt i.


Jag har varit på stan idag och köpt födelsedagspresenter och sökt en fleeceväst åt mej (det är så kallt i lekhallen på jobbet) men hittade inget. Sommarkläderna är väl på väg in och vem vill ha en varm väst på sommaren? Jag insåg att jag måste försöka få min stickade restgarnsväst klar snart istället. Ändå kunde jag inte låta bli att starta upp februarisockarna.... :D Kul mönster!


Tillägg: Hoppsan, bilden är på sniskan!! Ja, ja då får ni vända på skärmen om ni vill se den rakt  ;)

Av Astrid - 31 januari 2009 21:02

Dessa vackra tulpaner fick jag av svåger med fru i söndags när de var här och drack kaffe. De har stått en hel vecka och de doftade underbart! Man kan nästan börja tro att vi ska få en vår i år också...  :)

Ovido - Quiz & Flashcards