Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Astrid - 25 januari 2009 21:28

Ikväll har jag gjort nåt som jag inte brukar - jag har rivit upp en stickning. Det skulle ha blivit en helt vanlig socka men när jag hittade HarryPotter-bloggen (eh, de andra har redan stickat massor med Harry Potter grejor, men jag hittade inte igen bloggen förrän efter att jag anmält mej...) bestämde jag mej för att riva upp och börja på Ginny-socakrna i ett garn ur paketet jag fick i fredags. Ett pastellfärgat som randar sej själv. Den stickningen ska få följa med som rast-stickning på jobbet, fingervantarna är så jobbiga att ta med sej, stickorna trillar ur så lätt.


Sen var jag till mamma för att hämta en tygbit bland alla mina tyger som hamnade hos henne efter flytten i våras. Men i påsen jag hittade fanns inte tyget jag sökte - utan en gammal stickning jag glömt att jag hade.... Det skulle ursprungligen bli en tröja att jobba i. Garnet har jag återanvänt (jo, jag har tydligen gjort det förr, återanvänt alltså) från en tröja som jag stickat i för liten storlek. Undrar om den nånsin blir klar? Dessutom är garnet rosa...


Ha det gott!

Av Astrid - 25 januari 2009 21:24

Har varit på träning idag, försöker komma iväg så ofta det går. Men idag ångrar jag att jag gick :)  Sensei körde hårt med oss, styrketräningsvarianten. Jag är lite för gammal för att åla hela långsidan på gympahallen, men vad gör man när det är stafett? Nu har jag hål på båda armbågarna och en fot... :) Men jag klarar inte att ta mej över kortsidan på mage utan att använda händerna...   :D

Ovido - Quiz & Flashcards