Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Astrid - 16 januari 2009 21:41

Sitter vid datorn och väntar på att G ska vilja ha skjuts hem. Han är och spelar rollspel med kompisar i Kusmark och han vill inte att jag ska komma så tidigt. Men jag är ju rätt kvällstrött och vill få det hela undanstökat, det tar drygt en halvtimme fram och åter. Å andra sidan är rollspel en social aktivitet (antar jag) i jämförelse med dataspelandet och därför måste jag bita ihop och försöka roa mej en stund till.


Jag har sett "på spåret" med gubben, stickat en bit på fingervantarna (som jag inte hunnit med i veckan), läst mina favorit-bloggar (plus några till) och gläds med mina internetvänner när de är glada och lider med dem i tråkiga stunder. Eva stickar småsockar just nu och Mia har fastnat på januarisockan, så jag ska nog inte sticka några såna. Astrid (fint namn va?) gör kläder till nallar och Fale Artuts får ska snart ha lamm (å, den som kunde hälsa på och gosa då, men det är för långt dit). Grete-Kristin väntar barnbarn och stickar för fullt men Fröken Fräken har varit mycket förkyld i höst så stickningen har fått stå tillbaka till förmån för symaskinen.


Men min riktiga favoritblogg just nu handlar inte alls om stickning, inte om något handarbete alls. Den handlar om lill-Stian, en hemlös kattunge som numera bor i ett jourhem hos Johan och Johanna. Ni som bor närmare kanske ska ta er en funderare om ni inte behöver en liten katt att ta hand om, eller varför inte två? Det finns gott om behövande katter i Åkeshov, och för den delen i t ex Umeå också. Men jag kan inte ha katt just nu, vi bor inte rätt för mer djur just nu. Vi saknar vår Ceasar som inte kunde leva längre när vi flyttade från huset, han hade inte klarat att bo så här. Men så fort vi installerat oss nån annanstans (vi bor kvar här tills G slutat nian i vår och vi hittat lämpligt annat boende, troligtvis i Lycksele) så ska jag ha mer katt! Antagligen inte från Åkeshov, transporten blir för lång. Men som sagt - det finns katter här i norr också. Jag hoppas att Stian hamnar hos rätt matte eller husse, det förtjänar han.


Det där var några av de bloggar jag följer. Alla mina bloggvänner vet kanske inte att jag varit där, jag är inte världsbäst på att kommentera, men jag jobbar på det. Det är ju väldigt kul att få respons på sin blogg!! Tack alla ni som lämnar trevliga avtryck hos mej!!  :D 


Stickningen har blivit lidande i veckan som gått. Vi har haft personalträff en kväll, en kväll skjutsade jag G på teaterkurs och sen har vi tränat två kvällar. Åsså är jag ju rätt kvällstrött, som sagt, så vantarna står liksom still. Men det blir nån råd med det också med tiden. Jag söker ju nya projekt nu, skulle som sagt behöva (?) en kofta till - men jag är också väldigt sugen på att prova köpa ett sockgarnspaket av Garnhärvan. Själva "lotteri"-momentet tilltalar mej och ett kilo garn för 600:- blir ju betydligt billigare per hekto än om man köper nystan för nystan...  :)  Men behöver jag mer sockgarn? Och 600:- är ganska mycket pengar  för mej... Om jag får en ordentlig löneförhöjning (har varit på lönesamtal idag) tvekar jag nog inte.


Nu kommer H hem, (redan?), och då är det kanske dags att he sej iväg och hämta den andre. H påstår att det är varmt ute - och allt är ju relativt. vi har haft -20 i två dar, i Lycksele har de haft -35, och nu är det bara -7.  Nästan sommar. :)  Härligt!


Ha´re!



Ovido - Quiz & Flashcards