Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Astrid - 17 januari 2009 16:59

Den här tröjan är inte så gammal, den var klar i höstas strax för jag började blogga. Den är stickad i 4-trådigt Kilafors Svenskull efter ett mönster som jag hittade hos Garntjänst. Jag stickade en likadan för drygt ett år sen men den blev för liten åt mej så jag sålde den till en arbetskamrat. Hon hade den dock inte länge, hennes dotter tog den med hem till Uppsala "av misstag"...   :)   Jag hoppas att den används.


Bilden är dålig, mönstret syns knappt, men så kan det va. Mattan har mamma vävt.

Av Astrid - 17 januari 2009 16:54

I mitt vardagsrum finns dessa kompisar. De är gjorda i en slags vit lera som bränts och som jag sen målat. Det finns ett ställe dit man kan fara och få måla figurer, man får hjälp med färgval och tekniker. Jättekul! Sen lackas de och man kan t o m ha figurerna ute om man vill.

Av Astrid - 17 januari 2009 16:37

När jag satt i bilen igår kväll för att hämta G tänkte jag vidare på bloggande och skrivande. Min blogg är just nu full av sånt som jag vill göra sen och man skulle lätt kunna få för sej att jag lever för nåt som komma skall och inte i nuet. Och så är nog läget. Jag trivs inte särskilt bra med att bo i lägenhet, ensam med grabbarna och bara ha gubben hemma på helgerna. Jobbet är bra, men jag gillar inte systemet som råder inom barnomsorgen nu (budgeten styr över barnens välbefinnande och deras möjligheter till utveckling. In med fler barn i grupperna så blir det billigare, strunta i att personalen inte hinner med det pedagogiska, typ). Jag försöker överleva genom att pyssla, träna och fantisera om hur livet kan bli när G gått ut skolan till våren...


Ett sånt tidsfördriv kan vara att blogga om oväsentligheter.  :)   Nu ska jag visa några bilder hemifrån mej, men för att få lite text tillsammans med dem så gör jag flera inlägg. Då kommer de ju i "fel" ordning men det får ni leva med. Vana bloggläsare tycker väl inte att det är nåt fel...


Den här filuren bor i min fruktkorg. Han ser lite ilsken ut men är helt ofarlig. Jag vet inte vad för sort han är eller var han eg kommer ifrån, men han är tyst och vaktar frukten väl. Jag tyckte inte att han platsade på förskolan dit många av hans kompisar fick flytta när vi lämnade huset - han har en omättlig aptit nämligen, och kan nog äta onyttiga saker (typ legobitar och annat som fastnar i magen) om man inte ser sej för.

Ovido - Quiz & Flashcards