Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Astrid - 24 januari 2009 19:03

Jag har anmält mej till Stickameras Harry Potter Kal. Mellan februari och juni ska man sticka nåt med Harry Potter tema och jag har hittat ett sockmönster :) som jag ska använda. "Simply Ginny Socks" (länk finns på www.stickamera.se) Eller kanske jag ska göra en "Dobby Hat"?  Värst är att jag först måste göra klart åtminstone fingervantarna...

Av Astrid - 24 januari 2009 18:51

Ja, jag kunde inte låta bli. Jag vet - det var inte nödvändigt. Men kolla så fina garner jag fick i mitt sockgarnspaket!! Tänk så många fina sockar det ska bli - om jag näns sticka av detta fina garn: en påse blått och en påse röd-brunt. Paketet innehöll bl a två hekto Regia design Kaffe Fassett (jag vet att det blir fina sockar i det , jag har använt sånt förr), ett i blått med lite rött i och ett brunt med lite blått i, en härva Zitron Trekking Handart  :)  , och ett nystan Trekking xxl. Dessutom var där ett par nystan av garn som jag inte har någon erfarenhet av, två sorter av "mexico colors" (det heter nåt annat men jag minns inte just nu) och en härva alldeles underbart handfärgat. Det heter nåt typ "Araucania" och skiftar mellan ljusgrönt och lila (det ligger i mitten). Jo, där var också ett nystan Opal Hundertwasser som jag länge velat pröva och två färger "cash sock".


Jag har redan bestämt att det ljusa "mexico"-garnet ska få vara med i ett nytt sockprojekt....  :D

Av Astrid - 24 januari 2009 18:41

Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta
inte upptagna av utmärkelser och själviskhet
Syftet är att sprida vänskap
Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar
Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa.

Kopiera text och bild i din blogg
och skicka sedan vidare utmärkelsen till 8 andra bloggare



Jag har fått en utmärkelse!!!  TACK Eva!! Utmärkelsen är jättefin och jag blev väldigt glad! Men när jag tittar runt på de bloggar jag brukar läsa så ser jag att många redan fått den, och det är klart - så trevliga bloggar som folk har så kan man inte vara förvånad!!

Jag skickar utmärkelsen vidare till alla trevliga bloggare därute i cyberrymden, ingen nämnd och ingen glömd, och lovar att jag ska skriva glada kommentarer till er alla när jag tittar in!


Sköt om Er!!

Ovido - Quiz & Flashcards